Plakater fra center for mentalisering

Det er muligt at købe plakater fra Center for Mentalisering.

Plakaterne er målrettet institutioner og behandlingsafdelinger, hvor man ønsker at understøtte undervisning og læsning visuelt med plakater af de mest centrale modeller fra Mentaliseringsguiden.

Nedenfor ses en oversigt over de forskellige plakater, hvor du også kan læse mere om deres indhold. Du kan bestille en eller flere plakater ved at klikke på nedenstående knap. 

(Tip: Hvis du bestiller plakater, er det bedste lettest gøre det via. en computer)

Plakaterne findes i to størrelser:

  • 30 x 45 cm (svarer næsten til A3) – 100 kr. 
  • 40 x 60 cm (svarer næsten til A2) – 170 kr. 

Prisen er eksklusiv forsendelse på 59,99 kr. for levering til arbejdsplads.

Priserne er eksklusiv moms.

PLAKAT 1

Mentalisering i mødet med unge. Plakaten indeholder de mest centrale modeller om mentalisering – mentalisering og mentaliseringssvigt samt ÅBENT og RAM-modellen.

PLAKAT 2

Mentalisering i mødet med unge – traumer og udviklingstraumer. Plakaten indeholder centrale modeller om traumereaktioner – traume-efterreaktioner, den tredelte hjerne, kamp-flugt-frys og opbyg-evner-skemaet.

PLAKAT 3

Mentalisering i mødet med unge – Mentaliseringsguiden. Plakaten indeholder centrale modeller fra Mentaliseringsguiden – tilknytningsmønstre, geniscensættelse og psykoedukation.

PLAKAT 4

Mentalisering i mødet med unge – redskaber. Plakaten indeholder specifikke værktøjer til at arbejde med unge og voksne – interventionsspekret, STORM-modellen, sikkerhed og kriseplan.

PLAKAT 5

Mentalisering i organisationen. Plakaten indeholder modeller, som er særligt relevant ved arbejdet med mentalisering i organisationer – mentaliserende miljø, præ-mentaliserende teams og negativ kapacitet.

PLAKAT 6

Mentalisering i ledelse og samarbejde. Plakaten indeholder modeller, som er særligt relevant ved arbejdet med mentalisering i ledelse og samarbejde

PLAKAT 7

Mentalisering i skolen. Plakaten er en ud af to plakater om mentalisering i skolen. Plakaten indeholder grundmodellerne til mentalisering i skolen. Det er oplagt at hænge plakaten op i klasseværelset eller på lærerværelset.

PLAKAT 8

Den anden plakat om "Mentalisering i skolen". Plakaten indeholder modeller, der relaterer sig til at skabe inkluderende fælleskaber og trygge og mobbefrie klassekulturer. Det er oplagt at hænge plakaten op i klasseværelset.

PLAKAT 9

Mentalisering i dagtilbud - Plakaten indeholder modeller, som er særligt relevant ved arbejdet med mentalisering i dagtilbud – fyrtårnet, tilknytningsmønstre og følelseskompasset.

PLAKAT 10

STORM-modellen i dagtibud. Plakaten indeholder en oversigt over STORM-modellen sat ind i en dagtilbudskontekst

PLAKAT 1

Mentalisering i mødet med unge. Plakaten indeholder de mest centrale modeller om mentalisering – mentalisering og mentaliseringssvigt samt ÅBENT og RAM-modellen.

PLAKAT 2

Mentalisering i mødet med unge – traumer og udviklingstraumer. Plakaten indeholder centrale modeller om traumereaktioner – traume-efterreaktioner, den tredelte hjerne, kamp-flugt-frys og opbyg-evner-skemaet.

PLAKAT 3

Mentalisering i mødet med unge – Mentaliseringsguiden. Plakaten indeholder centrale modeller fra Mentaliseringsguiden – tilknytningsmønstre, geniscensættelse og psykoedukation.

PLAKAT 4

Mentalisering i mødet med unge – redskaber. Plakaten indeholder specifikke værktøjer til at arbejde med unge og voksne – interventionsspekret, STORM-modellen, sikkerhed og kriseplan.

PLAKAT 5

Mentalisering i organisationen. Plakaten indeholder modeller, som er særligt relevant ved arbejdet med mentalisering i organisationer – mentaliserende miljø, præ-mentaliserende teams og negativ kapacitet.

PLAKAT 6

Mentalisering i ledelse og samarbejde. Plakaten indeholder modeller, som er særligt relevant ved arbejdet med mentalisering i ledelse og samarbejde

PLAKAT 7

Mentalisering i skolen. Plakaten er en ud af to plakater om mentalisering i skolen. Plakaten indeholder grundmodellerne til mentalisering i skolen. Det er oplagt at hænge plakaten op i klasseværelset eller på lærerværelset.

PLAKAT 8

Den anden plakat om "Mentalisering i skolen". Plakaten indeholder modeller, der relaterer sig til at skabe inkluderende fælleskaber og trygge og mobbefrie klassekulturer. Det er oplagt at hænge plakaten op i klasseværelset.

PLAKAT 9

Mentalisering i dagtilbud - Plakaten indeholder modeller, som er særligt relevant ved arbejdet med mentalisering i dagtilbud – fyrtårnet, tilknytningsmønstre og følelseskompasset.

PLAKAT 10

STORM-modellen i dagtibud. Plakaten indeholder en oversigt over STORM-modellen sat ind i en dagtilbudskontekst

PLAKATER Som du selv kan printe

Børn og unge med ADHD: Denne plakat er designet til at engagere børn i en samtale om ADHD på en sjov og letforståelig måde. Ved at udforske farverige figurer kan børn lære om udfordringer og styrker forbundet med ADHD og plakaten kan derfor være et værdifuldt redskab til at åbne dialogen om, hvordan ADHD kan komme til udtryk.  

Plakater om seksualitet: Plakaterne er udviklet med henblik på at give blandt andet pædagoger og lærere en dybdegående forståelse for, hvad der er typisk i børns seksuelle udvikling, samt hvad der bør udgør potentielle bekymringer. 

Du kan frit downloade plakaterne og printe dem selv. Alternativt kan du også få dem printet på flot plakatpapir via. knappen “bestil plakater her” øverst på siden (Prisen er her tilsvarende vores andre plakater) 

PLAKAT OM ADHD

Plakaten er designet til at engagere børn i en samtale om ADHD på en sjov og letforståelig måde. Alternativt kan du også få den printet på flot plakatpapir via. knappen "bestil plakater her" øverst på siden.

PLAKAT OM SEKSUALITET - DAGTILBUD

Plakaten er udviklet med henblik på at give blandt andet pædagoger og lærere en dybdegående forståelse for, hvad der er typisk i børns seksuelle udvikling, samt hvad der bør udgør potentielle bekymringer.

PLAKAT OM SEKSUALITET - SKOLE

Plakaten er udviklet med henblik på at give blandt andet pædagoger og lærere en dybdegående forståelse for, hvad der er typisk i børns seksuelle udvikling, samt hvad der bør udgør potentielle bekymringer.